Saknar

2011-01-02 @ 23:55:54

Jag har suttit och tittat igenom min blogg för att se vad jag skrivit under året. När jag hade tittat ett litet tag så hittade jag bilder på min mage när jag väntade Rasmus. Jag saknar den. Jag hann inte få en sådan fin, stor gravidmage som de flesta får. :( Ibland när jag går på stan och får se någon som är gravid, så kan det hugga till i magen på mig. Jag blir så ledsen. Jag vet inte om det är normalt, men jag vill så gärna ha min mage. Min fina gravidmage, som jag aldrig fick. Är det så mycket begärt? :(



Jag vill så gärna ha den tillbaka, men jag vet att det är omöjligt. Många säger att jag kommer att få en fin gravidmage, nästa gång jag väntar barn. Men jag vet inte om jag vågar bli gravid igen. Jag kommer inte orka gå igenom det som jag och Lars har gått igenom med Rasmus. Det var jättejobbigt. Det finns ju en risk att det blir likadant igen. Enligt doktorerna i alla fall. Men jag vet också att jag inte kan göra abort. För jag kan inte ta bort ett liv. Jag skulle inte klara av det psykiskt.

Ja, nu sitter man och gråter också. Typiskt mig.

Jag vet att jag har en fin och underbar son. Och att vi klarade att gå igenom detta och att Rasmus visade sig vara en kämpe redan från start. Men jag  har väl rätt att känna som jag gör i alla fall? Jag har väl rätt att sakna min gravidmage, som jag aldrig fick, utan att få dåligt samvete?

Kommentarer
Postat av: Caroline

Men gumman då! Klart att du kommer att klara en fin och underbar graviditet igen.Det är bara till att tänka positivt.Kolla mig jag är inne på min tredje graviditet med eller utan problem.Men problemen kommer till och från. Men ta det lugnt och gå inte och tänk för mycket på din grav med Rasmus.Han kom ut och är enormt underbart söt.Och klart att det är normalt att tänka så.Det gjorde jag med.Avis var jag som tusan när du sa att du var gravid. Och du hade en fin mage den tiden du fick gå.<3

2011-01-03 @ 00:32:14
Postat av: jessica

självklart gumman ska du få känna så..och jag förstår din rädsla:(jag har ju rädslan för kejsarsnitt så jag vet inte om jag vågar skaffa bebis nr 3 pga detta...fast jag har varit tvungen att snittas på mina 2 barns förlossningar:(så jag förstår att rädslan är svår..men man måste tänka positivt....och du hade en fin mage så länge du fick behålla den gumman...

du har en helt underbar son....

styrke kramar och lycka till:) kramar

2011-01-03 @ 11:19:41
URL: http://mammasevigakarlek.blogg.se/
Postat av: Martina

Klart du får längta. Det gjorde jag med efter alla mina graviditeter trots att de två senaste gick bara bra.

Vad jag saknade förutom magen var de där sista veckorna och en spontan förlossningsstart...

2011-01-03 @ 11:19:52
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: madde

gumman jag säger bara en sak håller med dom andra vad dom säger.kram

2011-01-03 @ 11:39:36
Postat av: Anonym

JAG VET PRECIS VAD DU MENAR! OCH JAG KÄNNER LIKADANT!

2011-01-05 @ 12:16:33

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig till nästa gång?

Din e-postadress: (bara för mig)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback