Förlovning

2010-03-11 @ 08:26:55

Vad är förlovning för er? För mig är förlovning ett sätt att visa att man älskar personen man är tillsammans med, att man hör ihop. Jag har varit förlovad en gång i mitt liv. Och det gick ju inte så värst bra. Jag har även varit gift. Eller ja, jag är fortfarande gift, men skilsmässan går ut den 21 maj i år.  Jag vill inte förlova mig nu, eller ja, jag kanske inte ens vill förlova mig fler gånger. Jag och min nuvarande pojkvän, har olika syn på det här med förlovning. Han är fast i dåtid, att man ska gifta sig inom ett år efter att man förlovat sig. Men så är det ju inte idag. Bara för att man förlovar sig så betyder det inte att man MÅSTE gifta sig. Förr i tiden var det ju så att om man förlovade sig, så skulle man gifta sig inom ett år. Men så är det inte idag. Idag kan man förlova sig utan att gifta sig över huvudtaget. Källa

Varför förlovar ni er? Har ni varit förlovade? Hur gick det, är ni fortfarande förlovade? Eller kanske till och med gifta? Det vore roligt att veta om några av mina bloggläsare, eller vänner är förlovade, hur ni ser på förlovning, äktenskap och så.



Vore roligt att få veta vad just Ni tycker om den här saken. Så kommentera massor, jag svarar på alla kommentarer!

Kram Tess!

Kommentarer
Postat av: madde

jadu gumman.jag är både och.vi blev ihop och det gick inte ens 1 v förräns jocke ville se på förlovningsringar.Jag trodde ej påt först.nyårsafton förlova vi oss.sen visste vi ej när vi skulle gifta oss.vi prata om det ett par gånger.man kan ju vara förlovad i många år o vissa känner att man inte ens behöver görat,för dom känner att dom tillhör varann ändå.men jocke ville ha mig som fru.så december bestämde vi oss i januari gifter vi oss.fick 1 månad att planera med hjälp av släkt.litet bröllop men det passade oss.

hoppas du är nöjd med svaret.

kram gumman

2010-03-11 @ 08:42:33
Postat av: felicia

Hej måste bara säga att din blogg är riktigt fin med detta tema eller så :D<3

2010-03-11 @ 10:56:57
Postat av: Tuula

Jag förlovade mig med exet för att jag älskade honom, ville leva mitt liv med honom. Egentligen ska inte en ring symbolisera det, för man kan älska varann utan en symbol också. Förlovningsdagen var 14 Februari 2009, hemma i vår hall. Vi skulle förlovat oss på Restaurang Amadeus men fick ingen service i och med mat, så det blev chicki ma ma och sen hem igen..

Jag tycker att man som förlovad inte har någon som helst skyldighet att gifta sig, men personligen kommer ett giftermål ett par år efter förlovning. Så, din karl har lite rätt i det med att vara old-fashioned.. Först förlovning, sedan bröllop.. <3

2010-03-11 @ 12:24:19
URL: http://tuulakunila.bloggplatsen.se
Postat av: nathalie

ja o markus har varit förlovade i 5 år den 20 augusti i år, vi förlovade oss när Amanda va 1 månad gammal. Markus har friat men ja sa nej, de känns inte rätt just nu! Men giftemål blir de men längre fram!

2010-03-11 @ 14:08:37
URL: http://amandaoagnes.babyblogg.se/
Postat av: Erik Edgren

Det är mycket sant det du säger, Therese. Man behöver inte gifta sig efter ett år av förlovning. Försök banka in det i din kille, om du kan xD Säg till om du har lyckats!



Själv har jag aldrig varit förlovad, men jag vill bli det. Är dock rädd för att det inte kommer finnas nån förlovningsring som är fin, som är nickel-fri. Är nämligen allergisk mot nickel >< Har haft många ringar på mina fingrar, men har varit tvungen att tagit av dem, då det kliar o cpar.



Giftemål kommer nog inte hända, då jag tycker sånt är bara onödigt. Förlovning räcker helt o hållet. Giftemål förvärrar bara ens liv, som du kanske redan har märkt, Therese.



Förlovning är riktigt fint, därför vill jag bli förlovad. Har aldrig blivit det förr, men vill det för eller senare.

2010-03-11 @ 17:19:57
URL: http://erik.edgren.nu/
Postat av: Sandra

Förlåt, det var verkligen inte meningen!



hehe okej.. ;P

2010-03-11 @ 20:03:12
URL: http://sfblond.blogg.se/
Postat av: sandra

Jag har varit förlovad med min älskling Andreas i lite mer än ett år vi förlovade oss 7 februari 2009 och jag blev väldigt glad. han har också varit inne på samma linje som Lasse att då måste man gifta sig inom ett år. Men jag sa nej det behöver man inte alls. Vi kan vara förlovade resten av livet och inte gifta oss alls. Förlovning med Andreas är en synbol för att jag vill leva resten av livet med honom, att jag älskar honom. Jag har lite svårt att förklarr men du det vet du ju Therese.

2010-03-11 @ 20:09:24
Postat av: Sandra

Va bra :)



tack så mycket! Din är också fin! :D

2010-03-11 @ 20:51:59
URL: http://sfblond.blogg.se/
Postat av: Tuula

Till Erik ; Hej, Erik. Såg din kommentar i Therese blogginlägg angående förlovning och giftermål. Du undrade om det finns nickelfria ringar. Det finns det. Jag och mitt ex hade det, för jag tål inte heller smycken. Besök en guldsmed eller liknande, dagen du förlovar dig och be om hjälp.. Titan är fritt från allt nickel.. Endast rent titan.. Mvh / Tuula

2010-03-11 @ 22:49:07
URL: http://tuulakunila.bloggplatsen.se
Postat av: Cezilia

Egentligen så bryr jag mig inte direkt om förlovning eller giftemål. Tycker inte att man ska behöva sätta en ring på fingret på den man tycker om/älskar för att visa att man hör ihop, som ett tecken på kärlek.



Den enda gången jag ens haft tanken på att förlova mig var med Ulf. Älskade honom så otroligt mycket, ville bara ha honom & sätta en ring på hans finger för att jag ville att hela världen skulle veta att han var min, att han var upptagen. Men så blev det tyvärr som det blev.



Är väldigt osäker om jag vill förlova mig i framtiden eller gifta mig, känns som att det var med Ulf det skulle ske, med förlovningen, bara att han ville som är så oreligös betydde mycket för mig, vet hur mycket jag betydde för honom då. Detta är absolut ingenting riktat mot dig nu hjärtat, men jag tycker att om man nu ska förlova sig så ska det vara EN gång, ska man gifta sig så är det EN gång, med den rätta. Vet ju hur din situation var så, ta inte åt dig av detta, det är ju bara min dumma åsikt.



Fan vad mycket Ulf, Ulf, Ulf det blev nu, men ja. Det får vara så helt enkelt.

2010-03-12 @ 12:46:10
URL: http://rockjunkie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig till nästa gång?

Din e-postadress: (bara för mig)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback