Fundersam

2010-02-17 @ 15:40:07

Jag måste få skriva av mig lite. Måste man skriva om alla sina kompisar? Nämner man några stycken så är det alltid någon som blir sårad eller sur eller vad den nu blir. Jag skriver om olika personer hela tiden, men ändå får jag höra att jag inte skriver om den och den. Vad ska jag göra för att ingen ska bli sårad/sur/ledsen/irriterad? Jag menar, det är väl ändå min blogg och jag skriver väl vad jag vill och känner för i den?

Jag ska inte behöva anpassa mig till precis alla människor. Jag blir inte sur/ledsen/sårad eller irriterad när inte någon av mina vänner skriver om mig men skriver om någon annan kompis...? Eller? Jag kan inte bestämma vad den personen ska skriva och inte skriva i sin blogg, eller var det nu än är dem skriver. Mina vänner får skriva om precis vad dem vill och om vem dem vill utan att jag ska bli...gah... jag kommer inte på något bra ord. Men ja ni fattar nog. Vi har alla vänner som vi tycker om och som vi älskar och bryr oss om. Men man kan inte alltid skriva om alla precis hela tiden?

Jag blir så trött på det bara. Jag ska nog sluta skriva om mina vänner överhuvudtaget, så behöver inte någon känna sig utanför. Ja kanske är det bäst, men det är egentligen inte så det borde vara, eller?

Aja, skitsamma. Nu ska jag ut med Emelie och se om min huvudvärk kanske kan lägga sig lite, för nu börjar den slå ut. Kan man säga så?

Lots of love Therese

Kommentarer
Postat av: emelie

din blogg du skriver vad du vill .

folk borde inte bli sura/sårade för en sån sak.

<3

2010-02-17 @ 15:44:43
URL: http://emeliedahlback.devote.se
Postat av: Erik Edgren

Det är din blogg, ditt liv och därmed dina val om vem du vill prata med och hur du vill prata om den personen. Men då kommer orden "respekt" och "vänskap" in i bilden.



Skriver man inte om en viss person, men om andra, så kan den "utsatta" ta det som att man inte gillar den personen eller respekterar hans/hennes åsikter/syn på ens vänskap. Och i följd med det, så blir det komplikationer mellan varandra.



Men nu är ju inte du som ska gå efter vad andra vill, utan det är ju ditt eget liv (och även din blogg som jag skrev överst) och det är därmed du som bestämmer vem du vill skriva om. Ingen annan!



Du har inte gjort något fel. Säg bara till dom klagar, att du får skriva om de DU själv vill, inte vad de vill. Ta väl hand om dig, gumman. Stå emot jävlarna! :P <3

2010-02-17 @ 16:00:31
URL: http://erik.edgren.nu/
Postat av: Cezilia

Mycket rätt att det är din blogg, dina åsikter, dina ord. Ingen kan ta det ifrån dig. Man skriver helt hur man känner för stunden & som du nu skrivit om vissa av dina vänner i bloggen & inte andra så är betyder ju inte det att de du inte sakrivit om betyder mindre för det.



Jag tror många kan känna sig svartsjuka för att du skriver mer om en person ä vad du skriver om dom. Svartsjuka är ju rädslan av att förlora någon, att känna sig mindre älskad. Tyvärr så är det så. När jag blir svartsjuk så känner jag det så, men ja, inte för en sån sak som vem du väljer att skriva om i din blogg.



Tycker du ska skita blanka fan i vad folk tycker & du ska enbart rätta dig efter dig själv & dina åsikter. Sen ska man alltid vara öppen för att lyssna på andras åsikter, men du ska inte känna dig tvingad att skriva om tex Britt-Ola bara för att hon/han/den/det vill att du ska göra det. <3

2010-02-17 @ 16:14:12
URL: http://rockjunkie.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Jättefin blogg!! :D

2010-02-17 @ 16:42:50
URL: http://eekdahl.blogg.se/
Postat av: madde

gumman du skriver om vad du vill o vilka du vill.det får dina vänner eller din vän ta tycker jag.love u.kram <3

2010-02-17 @ 18:12:21

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig till nästa gång?

Din e-postadress: (bara för mig)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback