♡♡♡ Alla Hjärtans Dag ♡♡♡

2010-02-11 @ 19:57:34

Hur många kommer fira Alla Hjärtans Dag? Vem ska ni fira den med? Hur är Alla Hjärtans Dag för er? För mig är det en dag som alla andra, men ändå väldigt speciell. Man visar sina nära och kära lite mer kärlek och omtanke. Det behöver inte nödvändigtvis inte vara sin pojk/flickvän/sambo eller ens äkta makar. Det kan vara bra att visa sin familj och sina vänner lite extra omtanke och kärlek också. Det finns ju faktiskt dem som inte har någon att fira Alla Hjärtans Dag med. Vad ska dem göra då? Jag tycker det är väldigt sorgligt att många inte kan fira Alla Hjärtans Dag med någon. Kan man då inte visa främlingar lite mer omtanke? Är det så fel?

I år blir det dock att fira Alla Hjärtans Dag med min älskade Lasse, för att det är vår första Alla Hjärtans Dag tillsammans på flera år. Sist vi firade den tillsammans var när vi var tillsammans första gången för flera år sedan. Och det är nog, den enda gången som jag firat Alla Hjärtans Dag, på riktigt. Jag vet inte hur vi ska fira den. Om det bara blir en massa mys och filmtittande hela dagen elelr om det blir en fin middag med levande ljus. Jag ska i alla fall införskaffa mig lite rosor till honom. Ni kan vara lugna, han läser inte min blogg, så han kan omöjligt veta att han ska få rosor. :)

Man kan ju faktiskt hitta på andra saker på Alla Hjärtans Dag. Det är långt ifrån alla som firar Alla Hjärtans Dag. Några tar det kanske på seriöst allvar att fira den här dagen, andra kanske tar det som en helt vanlig dag. Jag vet inte så mycket om den här dagen. Jag har inte suttit och letat efter fakta om hur den uppkom eller någonting, men jag ville i alla fall skriva lite om den. Kanske finns det någon av mina läsare som vet mer om den här dagen? Dela gärna med er i så fall.

Kram Tess!

Kommentarer
Postat av: madde

jadu gumman,jag skulle vilja ge min man en bukett med roser i alla fall en ros o sen en fin midda men inget går för vi har inga pengar.så han ska få lite mys med film.det får duga i år men lite besviken är jag allt.kram på dig min gumma <3<3<3

2010-02-11 @ 20:13:23
Postat av: Hanni<3

Hihi , hur kan du bara så säker på att Lasse inte läser diin bloog ? ;) <3

Du och Lasse kan bara mysa hela dan och titta på film ((: <3333



Pussar och kramar på diig ((: <3333

2010-02-11 @ 20:19:08
URL: http://hannizppettersson.blogg.se/
Postat av: Anonym

supa gör man väll på alla hjärtans dag ? <3

2010-02-11 @ 20:25:46
Postat av: Denise

så fint du skriver! hoppas dagen blir speciell för dig. själv ska jag och gubben förlova oss :-)

2010-02-11 @ 20:41:59
Postat av: Erik Edgren

Jag firar inte "Alla hjärtans dag". Ser den som en helt vanlig dag. Förr firade jag den dock, men sånt har försvunnit helt.



Hoppas du o Lars får en helt underbar "Alla hjärtans dag" :)

2010-02-11 @ 21:12:40
URL: http://erik.edgren.nu/
Postat av: Cezilia

Jag har aldrig firat alla hjärtans dag på något direkt romantiskt sett, har haft sugiga pojkvänner som ja, you know the rest. Jag kommer vara helt ensam på alla hjärtans dag med, får överrösa Twix & Boss med massa kärlek & få tillbaka från dom helt enkelt :P

2010-02-11 @ 21:27:18
URL: http://rockjunkie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig till nästa gång?

Din e-postadress: (bara för mig)

Din bloggadress:

Vad har du på hjärtat?

Trackback